Régóta sejtjük, hogy a gyorsétkezdék zsíros ételei és a hozzájuk ivott cukros levek elhízást okoznak, annak minden következményével. Más azonban a sejtés, és más a korrekt tudományos bizonyítás. A Minnesotai Egyetem, illetve a Bostoni Gyermekkórház egy-egy kutatója 15 éven át figyelt több mint 3000 embert, akik a megfigyelés kezdetekor 18 és 30 év között voltak. A megfigyeltek egyik csoportja legfeljebb egyszer étkezett gyorsétkezdében hetente, a másik csoport kétszer vagy többször. A gyorsétkezdét többször igénybe vevõ csoport tagjainak 15 év elteltével 5 kilóval volt több az átlagos testsúlya, mint a másik csoport tagjainak, és a 2-es típusú cukorbetegséget okozó inzulinrezisztencia is sokkal erõsebben fejlõdött ki náluk. (Nem számoltak be róla a kutatók, de valószínû, hogy a metabolikus szindróma másik két tünetére is kihat a gyorsétkezde kosztja: a magas vérnyomásra, és a vér megemelkedett lipidszintjére, mert ezek a tünetek az esetek többségében együtt járnak. A szerk.) A kapott eredmény független volt a vizsgált tüneteket befolyásoló egyéb tényezõktõl, a rassztól, a testmozgástól, a tévézéstõl, a szeszesital-fogyasztástól és a dohányzástól. Bebizonyosodott tehát, hogy a sejtés helytálló volt, a gyorsétkezdék kosztja csakugyan fokozza az elhízás és a cukorbetegség veszélyét.
2005. január 7.
Scientific American.com, January 03, 2005,
http://www.scientificamerican.com/article.cfm?chanID=sa003&articleID=0001DFF8-8FAD-11D8-ACAF83414B7F4945
Ezt az oldalt a legelõnyösebben kedvenc böngészõjével olvashatja.
E hír Válas György szellemi
tulajdona. Magáncélra, tanulmányi és tudományos
célra szabadon használható, de bárminemû (akár
közvetlen, akár közvetett) anyagi haszonszerzésre
irányuló felhasználása csak a jogtulajdonossal kötendõ
külön szerzõdés feltételei szerint jogszerû.
| Vissza az élettudományok híreinek tartalomjegyzékére | ||
| Vissza a hírek tartalomjegyzékére | Vissza Válas György honlapjára | Válas György tematikus internet-katalógusa |